.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آخر آمار از نقدینگی کشور

عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور رئیس کل بانک مرکزی در جلسه امروز کمیسیون گفت: آقای سیف اعلام کرد نقدینگی کشور حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان است که ۴۳ درصد این نقدینگی در مسکن مهر قرار دارد و تورم را افزایش داده است.

به گزارش شمال نیوز  غلامرضا اسداللهی در گفتگو با مهر، در خصوص جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با رئیس کل بانک مرکزی گفت: در این جلسه سیف کلیاتی در خصوص مباحث اقتصادی کشور بیان کرد. نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیس کل بانک مرکزی در خصوص اقداماتش برای ثبات در بازار ارز توضیحاتی ارائه داد و اعلام کرد که با اقدامات بانک مرکزی قیمت ارز از ۳۶۰۰ تومان به ۲۰۰۰ تومان کاهش یافته است و نوسانات بسیار کاهش یافته است.

عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس شورای اسلامی کند شدن شیب تورم را از توفیقات بانک مرکزی خواند و گفت: بر اساس اعلام رئیس کل بانک مرکزی شیب تند تورم طی ماههای اخیر کند شده و تورم مهار شده است که این امر ناشی از سیاستهای کنترل و مهار بانک مرکزی بوده است. سیف در این جلسه از رفع ابهام و ایجاد شفافیت در بخشنامه‌های بانک مرکزی خبر داد و اعلام کرد: که این اقدام موجب ایجاد آرامش در سیستم بانکی کشور شده است.

اسداللهی ادامه داد: رئیس کل بانک مرکزی همچنین کنترل رشد نقدینگی از توفیقات بانک مرکزی خواند و اعلام کرد حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد که ۴۳ درصد این نقدینگی در مسکن مهر است و تورم را افزایش داده است. سیف همچنین اعلام کرد: که ۳ هزار میلیارد تومان از این نقدینگی برای نوسازی بافتهای فرسوده و ۵۰ هزار میلیارد تومان نیز به بخش مسکن وارد شده است.

نماینده تربت جام از برنامه جذب نقدینگی کاذب بازار به بخش تولید خبر داد. وی در پایان گفت: رئیس کل بانک مرکزی در این جلسه فقط توضیحاتی در خصوص وضعیت اقتصادی کشور ارائه داد و پاسخگویی به ابهامات نمایندگان به جلسه بعد موکول شد./350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.205 seconds.